GullIver Studios

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looking for talent

제작 전공정에 참여하여 완성도 높은 Quality를 선보이고 있는 걸리버스튜디오의 직무 정보를 알려드립니다.

  • Production Coordinator

    담당업무
    부서간 전달사항 전달 & 기록
    부서간 지속적인 소통을 유지 관리
    감독/수퍼바이져/리드가 요구한 중요요소 추적 관리
    자격요건
    원활하게 커뮤니케이션이 가능한 자
    탁월한 문서, 자료 정리능력이 가능한 자
    능률적이고 빠른 멀티테스크 능력이 있는 자
    Microsoft Excel사용가능
    우대사항
    영화, 영상, 미디어 전공자
    Shotgun 프로그램 사용경험
    영어, 중국어 가능자

    Previs Artist

    담당업무
    연출, 스토리 및 컨티에 대한 이해를 바탕으로 사전 시각화 작업
    자격요건
    Maya 이용자
    프리비즈에 대한 이해가 있는 자
    원활하게 커뮤니케이션이 가능한 자
    영화 연출에 대한 관심과 이해가 있는 자
    시나리오 분석 및 이해 능력이 풍부한 자
    우대사항
    2년이상 영화, 드라마 previs Artist로 일한 실무 경력
    실제 카메라, cinematography의 이해와 On-set 경험이 있는 자
  • Concept Artist

    담당업무
    영화 VFX 관련 해서 캐릭터, 환경, Prop 등 디자인 작업
    자격요건
    원활하게 커뮤니케이션이 가능한 자
    다양한 스타일을 사실적으로 표현 가능한 자 ( 캐릭터 , 환경, 판타지 등 )
    형태, 빛, 구도 등의 능력이 뛰어난 자
    우대사항
    3D 툴을 활용한 컨셉 작업 가능자 우대
    미술 관련 전공자 우대

    Asset Artist

    담당업무
    캐릭터, 환경, 프랍등의 사실적인 모델링
    실사에 부합하는 고퀄리티 텍스쳐링
    사실적인 쉐이더 개발
    디지털 휴먼이나 동물등의 헤어 작업
    자격요건
    Maya 사용자
    모델링과 텍스쳐 작업 가능자 (한 분야만 작업 가능하더라도 무관)
    Mari 또는 Substance Painter 지식
    form, scale, proportion에 대한 이해
    디테일, 색, 구도를 보는 눈
    능동적, 원활한 소통능력, 팀플레이어
    우대사항
    Arnold또는 기타 render 사용 경험
    Zbrush(또는 Mudbox)를 사용한 Sculpting 가능자
    Substance Designer 사용 가능자
    Yeti 또는 Houdini hair 사용 가능자
    Marvelous Designer 사용 가능자
  • Matchmove & layout Artist

    담당업무
    3D Layout 과 Scene 셋팅 , Nuke Scene 셋팅
    카메라 , 오브젝트 트래킹과 매치메이션
    현장 소스 촬영 및 Survey Data 수집
    3D 공간에서의 카메라로 모든 연출
    Post 작업 방향을 결정해 주는 3D 가이드 작업
    자격요건
    3D Equilizer , PFtrack 등 프로그램 사용이 가능한 자
    Maya , Nuke 사용 가능한 자
    원활한 커뮤니케이션이 가능한 자
    카메라의 정보 / 렌즈의 이해도가 있는 자
    우대사항
    촬영 현장의 경험이 있는 자

    Animation & Crowd Artist

    담당업무
    애니메이션 레이아웃
    디지털 캐릭터 매치무브
    캐릭터 / 크리쳐 등의 움직임을 사실적으로 표현
    군중 애니메이션
    자격요건
    Maya 사용 가능한 자 ( 군중의 경우 - 마이아미, 골렘 )
    캐릭터 / 동물 등의 움직임을 사실적으로 표현 잘 하는 자
    원활한 커뮤니케이션이 가능한 자
    우대사항
    모션캡쳐의 Editing 이 가능한 자
  • Rigger & CFX artist

    담당업무
    캐릭터 리깅, 프랍 리깅
    옷 / 헤어 / 근육 등 시뮬레이션
    자격요건
    Lead (팀장급)
    5년 이상 VFX, animation의 rigging 실무 경력자
    rigging 파이프라인 관리, 개발
    Maya에서 난이도 높은 rigging 구현, 팀원들 mantoring
    전문적인 python, MEL scripting 능력
    rigging muscle system 에 대한 전문성
    높은 문제해결능력과 원활한 소통능력
    Matrix 의 이해도가 높은 자
    우대사항
    해부학과 인체역학의 이해가 높은 자
    Maya API, C++ / python ( Open Maya )
    캐릭터 / 크리쳐 Shape 의 표현 능력이 높은 자

    FX Artist

    담당업무
    연기, 불, 물, 디스트럭션 시뮬레이션 및 다양한 이펙트 작업
    이펙트 가합성
    자격요건
    Houdini 사용자 및 Nuke 가합성 가능
    자연현상에 대한 디테일한 관찰 능력, 타이밍 감각
    Dynamics에 대한 이해
    우대사항
    Python, Vex 스크립트 가능
    Shader 및 Otl 세팅 가능
    Senior급 경력자 우대
  • Lighting Artist

    담당업무
    show standard template과 lighting rig를 사용하여 주어진 task의 라이팅을 완성,
    최종 레이어들을 rendering
    최상의 렌더링 효율성에 맞는 shot관리, 렌더링 레이어 셋업
    데일리, 리뷰에 pre-comp 제공
    자격요건
    Maya를 기본으로 Arnold, V-ray, renderman 등 renderer 사용 가능한 자
    multi-pass rendering에 대한 이해와 지식
    기본적인 Nuke 지식
    원활하게 커뮤니케이션이 가능한 자
    라이팅 씬 셋업 능력이 가능한 자
    우대사항
    미술 관련 전공자 우대
    3D 페인팅 사용자 우대
    script 활용자 우대

    Compositor

    담당업무
    실사 영화 작업
    Nuke 를 이용하여 다양한 요소들(plate, 3D CG renders, 2D sources) 을 합성
    간단한 합성, 2D tracking부터 모든 합성요소를 포함한 복잡한 합성, color grading
    자격요건
    Houdini 사용자 및 Nuke 가합성 가능
    자연현상에 대한 디테일한 관찰 능력, 타이밍 감각
    Dynamics에 대한 이해
    우대사항
    Nuke 사용자
    원활하게 커뮤니케이션이 가능한 자
    실사를 기반으로 한 합성 경험이 있는 자
    빛과 색에 대한 이해도가 풍부한 자
  • Digital Matte Painter

    담당업무
    영화의 배경, 환경을 실사plate에 맞게 제작
    구도, 사진학, color space, 3D 모델링지식과 painting 실력을 활용하여서 2D, 2.5D 이미지를 제작
    2D, 2.5D, 3D 환경을 사용하여 foreground, mid-ground, backgound painting을 제작
    자격요건
    뛰어난 페인팅 실력
    photoshop, nuke 지식
    색체학 지식
    우대사항
    일러스트레이션, 회화 전공자 선호
    photoshop, nuke 전문 지식
    2.5D/3D matte 작업 경력

    System Administrator

    담당업무
    시스템, 네트워크, 플랫폼 인프라 유지 관리
    Server, renderfarm 유지 관리
    Storage 관리
    자격요건
    원활하게 커뮤니케이션이 가능한 자
    문제 해결 능력이 탁월한 자
    서버, 스토리지 등 관리 경험이 있는 자
    Linux 환경 셋팅 및 유지보수 가능한 자
    우대사항
    컴퓨터 관련 전공자 우대
    Linux 환경을 메인으로 셋팅 경험이 있는 자
  • I/O

    담당업무
    프로젝트 데이터의 모든 in & out의 총괄적인 관리
    자격요건
    VFX 프로세스에 이해가 있는 자
    원활하게 커뮤니케이션이 가능한 자
    데이터 관리 능력이 풍부한 자
    Adobe , 마이크로소프트 프로그램 사용 가능자
    우대사항
    영화 관련 전공자 우대
    데이터 베이스 및 기초 프로그래밍 가능자 우대

    Pipeline programming, Develop, TD

    담당업무
    Linux 환경에서 작업 파이프라인 개발 / 유지 관리 / 데이터베이스 구축 등
    자격요건
    Linux 환경에서의 경험이 풍부하신 분
    C++ / Python / HTML / C# / SQL 에 대한 깊은 이해
    수학, 물리에 대한 이해가 있으신 분
    커뮤니케이션이 원만하신 분
    Coding 과 debugging
    database systems 관리 능력이 가능하신 분
    Editing source-code
    우대사항
    새로운 기술을 받아들이는 자세가 되신 분
    VFX / 애니메이션 , 3D Tool 의 경험이 있으신 분
    컴퓨터 공학 관련 전공자 우대
    GPU 관련 최적화 경험
  • Research Engineer

    담당업무
    C-JeS Gulliver Studio R&D is looking for a Research Engineer to develop core technologies to push the limits of content creation to impact the artistic process with modern graphics and vision techniques.
    As a research engineer on the R&D Team, you will help us extend and innovate in partnership with our experienced production department in key technologies such as:
    Hyper-realistic digital twins/ avatars to be used in films and emerging business such as virtual influencers.
    Real-time filmmaking techniques at the intersection of XR / Machine learning / Graphics technologies for Virtual Production.
    Image-based ML techniques to boost the quality and productivity of our CG process.
    Ideal candidates will come with a thorough background on one or more of the related fields (Machine learning / Graphics / Vision / Physical Simulation) and possess excellent programming capabilities. They will be supporting our Development team by executing interdisciplinary tasks such as standalone application, code plugins, and using third party SDKs.
    Key responsibilities:
    Design, implement, and iterate on modern graphics techniques and new features and development tools for artists
    Collaborate with artists, designers, and other engineers to develop and refine key systems and determine new solutions.
    Communicate and iterate on technical designs and decisions with the team
    Design, develop, debug and maintain software, written mostly in C++ and Python, using state-of-the art algorithms and procedures.
    Software may be stand-alone or plug-ins to third-party packages such as Maya, Houdini and Nuke.
    Write documentation, demonstrate and instruct production staff on use of software.
    Stay current with advancements in relevant fields.
    research new methods to perform assigned tasks and maintain a process of technological evolution to improve the quality of CG product, improve productivity of CG production staff or improve software development itself.
    자격요건
    Degree (BS/MS/PhD) in Computer Science, Physics or Math preferred or equivalent working experience
    3+ years of software development experience
    Strong software engineering and problem-solving skills
    Strong understanding for Graphics / Vision programming and algorithms/mathematics (linear algebra, trigonometry, machine learning ...)
    Proficient in at least one C++ / Python
    Excellent communications skills
    Ability to read and communicate technical documentation / research papers
    우대사항
    Technical pluses:
    Experience working with version control
    Enthusiasm for writing code and engineering. We want reliable, fast, and above all simple and easy to understand code.
    Experience with Multi-threaded programming or GPUs
    Experience with shaders GLSL/ HLSL
    Experience in Network communications
    Familiarity with Graphics DCC applications (Maya, Houdini, Nuke, … )
    Experience with Game Engines ( Unreal / Unity / Godot )

    XR Engineer

    담당업무
    C-JeS Gulliver Studio R&D is looking for a XR Developer to innovate core technologies for real-time filmmaking. As a software engineer on the R&D Team, you will help us to extend and innovate key technology utilizing Unreal Engine in partnership with our experienced production department in two main areas:
    Virtual Production Techniques
    Hyper-realistic real-time avatars / Digital twins.
    Successful candidates will come with a thorough knowledge of Unreal Engine and possess excellent programming capabilities. Ideal candidates should be team-oriented, motivated by innovation and possess the versatility to design and develop high-performance 3D solutions in a rapidly evolving domain. They will be supporting our Development team by executing interdisciplinary tasks such as logic blueprints, C++, code plugins, third party SDKs.
    Key responsibilities:
    Design, implement, and iterate on modern graphics techniques and new features and tools for artists
    Collaborate with artists and other engineers to develop and refine key systems and determine new solutions.
    Communicate and iterate on technical designs and decisions with the team
    Write documentation, demonstrate and instruct production staff on use of software.
    자격요건
    Degree in related fields or equivalent working experience
    2+ years of software development experience for games or AR/MR/VR contents
    Experience with real-time 3D graphics (Unreal / Unity / OpenGl / DirectX ...)
    Competent in C++ and familiarity with scripting languages (Python / C# ...)
    Experience with shaders ( HLSL / GLSL ... or visual coding )
    Excellent communications skills
    우대사항
    Technical pluses:
    Enthusiasm for writing code and engineering. We want reliable, fast, and above all simple and easy to understand code.
    Passion for Graphics programming and algorithms/ mathematics (linear algebra/ trigonometry / ...)
    Experience with version control (Git ...)
    Additional pluses:
    Understanding of VFX and game contents creation pipelines
    Strong English verbal communication skills
    Ability to anticipate, understand and respond to artistic considerations when developing software.
    Strong self-motivation and ability to work both in a group and alone
    Operate professionally and effectively in stressful situations.
  • Software Engineer

    담당업무
    C-JeS Gulliver Studio R&D is looking for a Software Engineer to develope core filmmaking technologies. As part of the R&D department You will help us to extend and innovate key technology in partnership with our production department to increase the quality of our CG products and increase the productivity of the CG production department.
    Ideal candidates possess excellent programming capabilities, mostly in C++ and Python. They will be supporting our Development team by executing interdisciplinary tasks such as standalone applications, code plugins, and using third party SDKs .
    Key responsibilities:
    Design, implement, and iterate on modern graphics techniques and new features and tools for artists.
    Software may be stand-alone or third-party package plugins such as Maya, Houdini or Nuke.
    Collaborate with artists and supervisors to gather production needs.
    Uphold quality standards and vision set forth by creative supervisors.
    Communicate and interate technical designs and decisions with teh team to refine systems and determine new solutions.
    Troubleshoot technical issues.
    Write documentation, demonstrate and instruct production staff on use of software.
    자격요건
    Degree in Computer Science or equivalent working experience
    3+ years of software development
    Strong understanding of Unix/Linux
    Proficient in at least one language C++ / Python
    Experience with distributed version control such as Git
    Ability to prioritize production needs and tasks.
    Excellent communications skills
    우대사항
    Technical pluses:
    Familiarity with databases SQL / NoSQL
    Familiarity with Network communications and queuing systems
    Experience with web programming
    Ability to optimize code
    CD / CI
    Enthusiasm for writing code and engineering. We want reliable, fast, and above all simple and easy to understand code.
    Additional pluses:
    Strong English verbal communication skills
    Understanding of VFX and game contents creation pipelines
    Passion for Graphics programming and algorithms/ mathematics (linear algebra/ trigonometry / ...)
    Ability to anticipate, understand and respond to artistic considerations when developing software.
    Strong self-motivation and ability to work both in a group and alone
    Operate professionally and effectively in stressful situations.